Министърът на образованието възрази за затварянето на училищата. Не трябва да се пристъпва към преминаване в електронно обучение на малките ученици в началния курс, призова Вълчев. Той държи на локалния подход за затваряне на училища и карантиниране на паралелки и отрече да е прехвърлял отговорността на училищните директори.
В същото време Вълчев призна, че неговите аргументи олекват пред тези на здравния министър, тъй като става дума за човешки животи.
Той се аргументира, че в дългосрочен план това ще се отрази върху качеството на образованието и ще има проблеми със социализацията и качеството на образованието.
Сегашното решение на гимназиите да бъдат затворени е разумно и балансирано, уточни тоой. „При гимназиалния етап обучението в електронна среда е по-ефективно, при по-малките не е толкова ефективно. Особено в първоначален етап е с много ниска степен на ефективност. Учениците в гимназиалния етап не задължава родителите да са край тях“, коментира той.
„Следим в 16 страни какво се случва – в Русия и в Израел, и в повечето европейски страни. В 5 от тези страни са взети централни решения, в другите са локални. Ние избрахме локалния, за да има максимално присъствено получение. Когато децата с грипоподобни симптоми надскочи 15% паралелката излиза в карантина, а по предложение на училищното ръководство може цялото училище да мине“, посочи още той.
Вълчев е дал разрешение на 15 основни училища да преминат в дистанционно обучение. От днес важи заповед гимназиите да бъдат затворени в 14-дневен срок.
„Четирима учители са починалите в последните две седмици. Затова трябва да бъдем отговорни и да помогнем на лекарите, които се борят със епидемията. Убедени сме, че по линия на възпитанието можем да постигнем много повече, ако продължаваме с решенията на централно затваряне. Училищата не трябва да се затварят първи“, отново повтори тезата си просветният министър./КРОСС/
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram