Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германският производител на електроавтомобили Next.e.GO подписаха меморандум за изграждане на завод за производство на електромобили. Фабриката ще се намира на терена на завод „Балкан“ в Ловеч, като трябва да заработи до 2 години. Планираният капацитет е по 20 000 коли на година, като плановете на инвеститора са тази бройка да бъде сериозно надхвърлена.
Стойността на инвестицията е 140 милиона евро. Освен това българската държава не се ангажира с никакви предварителни финансови стимули, докато заводът не надхвърли летвата от 10 000 произведени автомобила.
„Нито един лев няма да бъде даден докато не започне производството. Стимули ще бъдат дадени, когато те произведат и продадат 10 000 коли. Вторият етап е 20 000 автомобила. За първи път правим така, че българската държава не поема риск. В крайна сметка стимулите, които ще дадем ще са много по-малко от това, което ще получим като данъци“, отчете министър Петков.
По-конкретно – държавата ще даде стимул от 30 милиона евро, когато капацитетът на завода достигне 20 000 произведени и продадени автомобила годишно, уточни на въпрос на News.bg той.
България е била в конкуренция с още три балкански държави за привличането на немския автопроизводител. Предимството ни е било не в стимулите, които сме обещали, а с добавената стойност, която предлагаме, каза главата на икономическото ведомство. И по-конкретно – голяма част от доставчиците са дислоцирани в България, и най-важното – много от частите се произвеждат отново у нас.
Засега плановете са в Ловеч да бъдат произвеждани два модела на компанията. Намерението на инвеститорът е обаче портфолиото да се разшири значително, но това ще става поетапно, отговори на въпрос на News.bg Али Весвай от съвета на директорите на немския автопроизводител./КРОСС/
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram