Васил Божков да се прибере у нас и да си плати 700-те милиона, които дължи на държавата, заяви пред журналисти премиерът Бэойко Борисов на питане за бизнесмена с 18 обвинения, който се укрива в Дубай.
Премиерът бе на инспекция край Мездра.
Борисов инспектира строителството на скоростния път, свързващ магистрала „Хемус“ с Видин. С него е министър Петя Аврамова.
Няма лоша реклама, това ме прави по-силен, коментира премиерът Борисов появилия се запис с глас, приличащ на неговия, в публичното пространство.
„Не се интересувам. Важно е това, което се прави. На Давоския форум ни демонстрираха как се взимат интервюта на кмета и с неговия глас и думи правят записи. Сега на мен ми подготвят такива неща. Това ме прави по-силен. Колкото пъти го направят, толкова пъти ги бия. Всеки може да си прави проекти колкото иска. Нашият политически проект е тук – пътя Ботевград – Мездра. Ако се вкарам само да мисля за това, значи им обръщам внимание. Да правят каквото искат и колкото поискат. Няма лоша реклама. Колкото искат да пишат и да говорят“, заяви премиерът.
На въпрос дали се е променил през годините той посочи: „Промених се към по-добро“.
На пътя Ботевград – Мездра няма да има кръгови, ще има кръстовища на две нива, поясни премиерът.„Прохода Петрохан го направихме хубаво. Ще направим тук и тунели. Говоря само това, което можем да направим, и е видно, че го правим. Проектите се правят много трудно. Няма да има кръгови по път Е-79. Ще има кръстовище на две нива. Едно съоръжение е около 15 – 20 млн. лв., което ще завиши стойността. Имаме пример – пътят Русе – Бяла, където няма несмазана мантинела. Като правим нещо, трябва да го направим като хората, а не само да казваме, че сме го направили. Обходът на Враца например има само две ленти. Тук ще има 4 с 2 метра между тях. Ботевград – Мездра стане ли, нататък ще бъде по-леко и по-равно. Фирмите натрупаха опит и правят съоръженията за по няколко месеца. Всичко се развива добре. Има огромна нова техника. Което сме обещали, ще стане“, посочи Борисов.
„Забави се проектът заради инженерното решение за кръговите кръстовища. Можехме да направим кръгови, но щяха да се изтрепят хората. Затова ги спрях и кръгови няма да има, а проектът се оскъпи.
По-лесно е като даваме парите за свършена работа. Щом ръкопляскат и се радват, значи са получили заплати хората. Такъв ни е редът.
Другата седмица може да минем да видим Враца, Монтана и Видин, за да видим какво правим там. Като видя машините и самочувствието ми се вдига“, допълни той.
,,Е-79 ще бъде разширено с две нови платна, със скоростен път“, обясни министър Аврамова.
,До два-три месеца искам Видин, Монтана – всички лотове да работят. Влязат ли машините, вече не ги мисля. Така се осигуряват и работни места, и доходи’‘, обърна се Борисов към регионалния министър.
Министър Аврамова разказа как се правят ремонтите и колко бързо действат строителите. Строителството вече кипи и до ноември е затворен главния път Е-79 заради изграждането на отсечката Мездра – Ботевград. Модернизацията на международния път Е-79 между Мездра и Ботевград включва 13-километров участък между селата Ребърково и Лютидол. Разширението с още две ленти ще следва основно досега съществуващото трасе, но ще има и отклонения.
Очаква се изграждането на скоростния път между Мездра и Ботевград да продължи две години. Общата индикативна стойност на участъка между Мездра и Ботевград /лот 1 и лот 2/ е близо 302 млн. лева без ДДС. Проектът е финансиран със средства от републиканския бюджет.
Направлението Видин-Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма до 2022 г. на АПИ и МОСВ, тъй като с цялостното модернизиране на трасето до Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“.
С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова посочи, че за свлачището всички институции са си свършили ангажиментите.
„Документите са в Министерството. Мина срокът за строителния надзор. В петък имаме възможност да започне строителството. Свлачището струва около 6 млн. според АПИ. Правят се подготвителните дейности вече. Има участък, където двете трасета ще вървят по различни платна“, каза още тя.
В сряда трябва да влезе в Министерски съвет предложението за отпускане на пари за на Рилския манастир за пречиствателната станция и строителството да започне. Това каза премиерът по време на инспекцията.
„В сряда искам министър Горанов да даде на Рилския манастир парите за пречиствателната станция. За сряда трябва да влезе на Министерски съвет. Трябва да дадем на игумена на светата обител парите, за да стане на 100% чиста водата там. Другия понеделник – вторник можем да отидем до Рилския манастир да видим как ще се работи. Тази седмица ще си свършим това, което обещахме на игумена, и строителството може да започне“, посочи той.
Борисов коментира протеста на превозвачите и каза, че няма основания, тъй като България е имала най-либерални мерки и с отворили най-рано границите си в ЕС.
Репортерите „разходиха“ премиера Борисов по всички актуални теми.
„Важен е диалогът на туристическия бранш с хората, трябва да се привлекат близо милион българи, които ще си изхарчат парите в Гърция“, каза той по повод състоянето в отрасъла.
За протеста на туроператорите и превозвачите премиерът посочи: „Пратил съм министрите да говорят с тях. Правим, каквото можем. Ние отворихме границите 2 – 3 седмици по-рано от другите държави. Бяхме смели и отговорни и това ни се отплати. Ползвахме най-добрата експертиза от медицинските специалисти. Днес Макрон Себастиян обявяват неща, които ние преди седмици сме обявили“.
„Българите трябва да подкрепят българския бранш, а не да протестират срещу българския туристически бранш, избирайки чужди дестинации. Трябва да си привлекат близо милион българи, които ще си изхарчат парите в Гърция. Важен е диалогът на туристическия бранш с хората. Редно ли е да даваме пари, а българите, платежоспособните особено, да отиват в Гърция? Това казвам, даваме грантове и продължаваме с тях, но диалогът с хората е важен. Те трябва да рекламират и да поемат ангажимент към хората, че техния хотел е евтин, рибата им е хубава и т.н. Не може да дадем парите на Северна България да ги дадем там. Държавният бюджет е един и на всички. Ако някой иска да сравни икономиката на България с Франция и Германия, съжалявам. Важно е това, което се прави“, посочи той.
Епицентър
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram