о платното на кръстовището на „Лъвов мост“ има дълбоки напуквания, но няма проектантска или техническа грешка. Такива нацепвания са нормални и се поправят, но при по-високи температури и след почистване на фугите за топлинни деформации – така наречените дилатационни фуги. Това заяви на брифинг техническият ръководител на проекта инж. Петър Стойчев. От Европейския център за транспортни политики пък решиха да успокоят, че мостът няма да падне. „Такива дефекти се появяват, нищо скандално не е станало“, коментира Диана Русинова от центъра.
Както „Сега“ писа, през асфалта на „Лъвов мост“ се появи огромна пукнатина. След разпоредена проверка от общината се оказа, че пукнатината е зейнала на мястото на направените фуги за топлинна деформация, които трябва да осигурят устойчивост при топлинни колебания. Според общината заради големите температурни разлики – от -15 до +15, фугите са поели напрежението и това е предизвикало дефекта на асфалта.
„Фугите са общо 4, служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компрометирана – а от температурата и натоварването всичко се движи. При положителни температури асфалтът си поема напреженията, когато температурите паднат, той става по-нееластичен“, обясни инж. Петър Стойчев. Кога точно ще се отстранят дефектите – не е ясно. Фугите трябва първо да се почистят, като за това ще се чака по-добро време. Според общината фугите са в гаранционна поддръжка и няма да се налагат допълнителни разходи.
Вляво как се строи правилно мост, вдясно – Лъвов мост. Автор: Иван Червенков, ФБ
СЕГА
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram