Възложих проверка на пътната инфраструктура в участъка с катастрофата. Прокуратурата също ни възложи проверка. Докладът още не е приключил. Този път не е нито магистрала, нито скоростен път, защото няма технически габарити за магистрала и за скоростен път. Това каза служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ.
Тя обясни, че проектът за изграждането на пътя започва през 2002 г., а през 2006 г. има второ разрешение за строеж за няколко пътни възела. През 2007 г. получава Акт 15, но ДНСК отказва да издаде Акт 16 заради незавършени отчуждителни процедури. Оттогава досега си стои като проектиран и изпълнен като обикновен път, посочи служебният министър. Мантинелата, станала причина за тежкия инцидент, е направена по проекта от 2002 г., когато нормите са били такива. По-късно се въвеждат мантинели с полегати участъци, обясни Комитова.
Необходимо е да има плановост в поддръжката на пътната инфраструктура. „И аз не съм предполага, че „Струма“ е в такова състояние, просто тази катастрофа отвори темата. Ще се опитаме да променим скоростта, да форсираме тази фирма да си завърши проекта по подмяна на маркировката“, коментира Комитова.
АПИ може да бъде агенция към всяко едно министерство, но реформата не се изразява в преместването й, а в цялостна промяна на начина, по който тя функционира, категорична бе тя. „Досега са давани пари за ремонти, като шефовете решават къде ще се ремонтира и къде не, без плановост, без гаранционни срокове и с много пари, без гаранции кой е отговорен, когато се повреди пътят“, коментира Комитова.
Поддръжката на пътната инфраструктура трябва да бъде с технически транспорт, с инспекции, с плановост и регулярност, с включване на всички институции в държавата за потенциално опасните участъци и с приоритетно решаване на проблемите, посочи Комитова.
В момента регионалното министерство се опитва да придвижи ПУП-овете, отчуждителите процедури и всичко необходимо, за да могат да бъдат завършени последните 16 км от АМ „Европа“ към „Калотина“, за да не загубим еврофинансирането. Срокът е до 2023 г., обясни Комитова.
Зимната поддръжка на пътищата е финансово обезпечена, заяви служебният министър./КРОСС/
Последвайте ни и в Телеграм