Франсис Форд Копола ще вложи 120 милиона долара от собствените си пари, за да направи Megapolis — филма, за който мечтае от десетилетия, съобщава Variety. Режисьорът на „Кръстникът“ и „Апокалипсис сега“ е написал сценария в началото на 80-те години и според скорошни съобщения в медиите преговаря с актьорите Оскар Айзък, Форест Уитакър и Кейт Бланшет, които иска във фирма си. Проблемът, пред който е изправен режисьорът, е, че проектът „Мегаполис“ е толкова оригинален, амбициозен и скъп, че никое голямо студио не би се заело с него.
Пред списание GQ Копола казва, че големите холивудски шефове са реагирали на неговия „Мегаполис“ по същия начин, „както направиха, когато вече бях спечелил пет „Оскара“ и бях най-горещият режисьор в Холивуд, и им казах, че искам да направя „Апокалипсис сега“. Знаете ли защо днес притежавам „Апокалипсис сега“? Защото никой друг не го искаше и се наложи да го направя с мои пари“. Филмът излиза през 1979 г. и целият му бюджет от 31 млн. долара е платен от Копола.
„Бях на 33, бях спечелил всяка възможна награда и бях счупил всички рекорди — и все пак абсолютно никой не искаше да подкрепи филма ми… Как мислите, че реагираха сега? — добавя режисьорът. — Знам, че колкото по-личен го правя, толкова по-трудно ще бъде да го финансирам.“
Сюжетът на „Мегаполис“ и до днес остава мистерия. Копола е казвал в миналото, че ще бъде филм в традицията на римски епос, но поставен в утопична версия на Ню Йорк, наречена Нов Рим. GQ го описва като „любовна история, която е и философско изследване на човешката природа“.
За да финансира проекта, Копола влага собствени 120 милиона долара и продава значителна част от своята винена империя, за да може да използва парите като обезпечение за кредитна линия, с която да финансира филма. „Disney, Paramount или Netflix биха го направили по същия начин — с кредитна линия. Сега и аз имам кредитна линия.“
120 милиона долара са много пари, признава Копола: но не са всичко, с което разполагам. „Завещал съм много на всичките си деца. Най-вече ноу-хау и талант. Те няма да имат проблеми. Всички са много способни. А и имат Inglenook [семейната винарна]. Това място няма никакви дългове.“
През 1982 г., веднага след „Апокалипсис сега“, Копола засне отново с лично финансиране One from the Heart, който го доведе до банкрут. Първоначално предвиден да бъде малък филм за 2 милиона долара, бюджетът му бързо надхвърли $ 25 милиона — а приходите едвам надхвърлиха половин милион. Копола твърди, че печалбата му от филмите, които е направил през останалата част на 80-те и по-голямата част от 90-те години, като „Аутсайдерите“ (1983), „Котън клуб“ (1984), „Кръстникът III“ (1990), „Джак“ (1996) и „Ударът“ (1997), са отишли за погасяване на дълговете, натрупани от One from the Heart.
Записан дали няма риск и Megalopolis да стане подобен огромен финансов провал, режисьорът отговори: „Не ме интересуват финансовите последици, каквито и да са. Това не означава нищо за мен.“
„Мегаполис“ засега остава в процес на разработка. Копола все още не е обявил дата за начало на същинската работа по продукцията.
СЕГА
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram