Ако все още си мислите, че правописът не е от най-важните неща в живота, прочете това. И ще разберете, че понякога незначителна на пръв поглед грешка може да ви струва милиони. Така че, уважаеми читатели, не пропускайте и една запетайка, за да не съжалявате горчиво!
Седмата Божия заповед на раздора
През 17 век лондонското издателство Baker неволно променя 10-те Божи заповеди, защото пропуска едно „не“ в седмата. Вместо „Не прелюбодействайте“ изписва „Прелюбодействайте“. В резултат британският парламент нарежда всички копия от книгата да бъдат унищожени. Издателството получава глоба от 3000 лири.
Расистките макарони
Редактор на австралийското издание на „Библия на пастата“ от 2010 г., прави правописна грешка, която струва 20 000 долара. Той препоръчва на читателите да подправят талиателите със сардини и прошуто със „сол и прясно настъргани черни хора“ (вместо черен пипер). Заради тази грешка целият тираж е унищожен.
Най-скъпата реклама
През 2007 г. автомобилен дилър решава да помогне да бизнеса си, като идеята му е била да изпрати 50 000 рекламни брошури по пощата, като една от тях да носи награда от 1000 долара. От печатницата обаче се объркали и отпечатали 50 000 брошури, всяка от които обещавала печалба от 50 млн. долара. За американеца сумата е била непосилна и за извинение фирмата раздала талони за отстъпка за 250 000 долара.
Бирата, от която да ти приседне
Продавач в сайта ebay решил да продадеа на търг 150-годишна бутилка бира Allsopp’s Arctic Ale, но изп исал грешно името й – Allsop’s и заради липсващото „Р“ колекционерите изобщо не успели да видят офертата му в търсачките. На търга участвали само двама души и бирата е продадена за 304 долара. Човекът, който я купува, след дни я препродава на търг за… 503 300 долара.
По-добре пиши на хартия, отколкото на клавиатура
Технологиите невинаги ни помагат – това е урокът, който получава един контрольор в кметството на Ню Йорк. Натискане на грешно копче на клавиатурата вдига разходите за транспорт на отдела по образованието с 1.4 млн. долара.
Ваканция с щастлив край
Печатница обърква рекламата на американска туристическа агенция и вместо „екзотични пътешествия“ изписали „еротични пътешествия“. От печатницата предложили компенсация от 230 долара, но туроператорът наел адвокат, който ги осъдил за 10 млн. долара обезщетение.
Най-скъпото тире
През 1962 г. апаратът Mariner 1 на НАСА е трябвало да прелети край Венера и да я проучи. Но при изписването на програмния код за мисията е било пропуснато едно тире. В резултат космическата сонда, струваща 80 млн. долара, се взривява няколко минути след излитането./glas.bg
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram