На днешната дата през 2003 г. около 50 работници и служители на бившата вече автомобилна фирма „Динамика“ в Казанлък извадиха вградена преди 25 години от техни колеги капсула с послание към бъдещите поколения работници и служители на бившия ДАП, както го наричаха казанлъчани навремето.
Архивът на Медийна група „Вис виталис“ разсазва, че капсулата, оставена за поколенията през 1978 г.,съдържаше посланието: „Уверени сме, че вие ще видите предприятието в такъв исполински ръст, в какъвто не сме си го представяли и в най-смелите си мечти“. Ако последната дума „мечти“ бе заменена с „предположения“, то в действителност и през 2003, а и през 2024 г. хората от „Динамика“ със сигурност нямаше да могат дори и да предположат с какъв исполински ръст фирмата рухна.
След влизането на синдици, от 1998 г., фирма „Динамика“ вече не съществуваше.
В същия ден – 27 юни 2003 бе почетена паметта на Слави Маналов – легендарен директор на „Динамика“ в продължение на 35 години.
На снимката: Тролейбусите на Казанлък, които се движеха из града от 1985 г. до 1998 г. Градът на розите бе първият неокръжен град с тролейбусен транспорт у нас.
Снимка: Фондация „Артин Азинян“
Последвайте PRESSTV вече и в Telegram
Не съм бил съдия по делото по несъстоятелност на „Динамика“ -Казанлък в Окръжен съд-Стара Загора и не знам никакви подробности по това дело. Но веднъж, преди години, синдикът на „Динамика“ – Константин Керацов сподели пред мен като казанлъчанин, че е бил разочарован от отношението на тогавашното ръководство на Община -Казанлък. Според неговите думи, той е имал много добри предложения до Общината, при т. н. „осребряване масата на несъстоятелността“ ( имуществото) на „Динамика“. Много пъти е искал срещи с тогавашния кмет Ст. Дервишев, които все са били отклонявани. Дори по своя инициатива без определени му срещи е стоял пред кабинета на кмета и когато последният най-сетне е решил да го приеме и изслуша предложенията, категорично е отказал да предприеме каквото и да е било. Според споменатия от мене по-горе синдик, тогава е имало възможност да “ се спасят“ цялата контактна мрежа за тролейбусния , както и още голяма част от имуществото на “ Динамика“.