Хората предпочитат да се доверяват лично на омбудсмана, вместо да й пишат

И през 2018г. гражданите на общината са предпочели да споделят неволите си пред омбудсмана Гинка Щерева в приемния й ден, отколкото в писмена форма. Констатацията се съдържа в отчета на обществения посредник за миналата година.

Щерева отчита 166 сигнала, от тях 148 – жалби, споделени в офиса й. Нараснал е и процентът на решените на гражданите проблеми, личи от таблицата, приложена в годишния й отчет.

Остават отново най-много жалбите срещу монополистите ВиК и EVN, те са общо 30, следвани по брой от тези, свързани с устройството на територията и строителството – 19, гражданското състояние – 14 и здравеопазването – 13.

Към жалбите, приключили без резултат след намесата на омбудсмана са тези, свързани с местата за паркиране, репатрирането, санкционирането и отношението на общинските служители.

Друг нерешен въпрос е с наличието на коне, свободно придвижващи се в района на блокове 47 и 48 в кв.“Изток“, собственост на самонастанили се в близост роми. Поради временното прекъсване на мандата на обществения посредник Щерева за няколко месеца, започналата по случай проверка още не е приключила.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram