Ресурсните учители ще са все по-необходими в обучението, предупреждават експерти

Представители на ДЦДУ „Работилница за мечти“ и на Защитеното жилище „Оптима“ в село Дунавци участват в двудневна регионална конференция по повод 15 години от създаването на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование на тема „Пътят към приобщаващото образование“.

Форумът се провежда в Стара Загора и в него участват представители на МОН, на научната общност, университетски преподаватели от Пловдив и Стара Загора, училищни директори, психолози, представители на НПО-та, логопеди и ресурсни учители.

„Образованието е тясно свързано с приобщаването. Много е трънлив пътят към достигане до нуждаещите се и оказване на подкрепа към тях. За съжаление все повече хора и най-вече деца имат нужда от подкрепа. Центърът в Стара Загора има много добри специалисти, които реагират много бързо и помагат“, приветства присъстващите зам.-кметът Иванка Сотирова. Тя допълни, че е необходимо разширяване на броя на специалистите- логопеди, психолози, ресурсни учители, които да работят в полза на приобщаването.

По време на конференцията се представят добри практики в процеса на приобщаването на децата, които се прилагат в детски градини и училища. В област Стара Загора децата и учениците, които имат нужда от допълнителна подкрепа са 565. Общо 54 училища и 37 детски градини вземат участие в процеса на приобщаващо образование в областта.

По време на форума стана ясно, че поне още 600 са нужните ресурсни учители за страната, където броят на децата с нужда от приобщаващо образование от 26 хиляди сега, в близките години се очаква да се увеличи на почти 50 хиляди.

Доц. д-р Калоян Дамянов от Регионалния център за приобщаващо образование в София, един от създателите на Старозагорския такъв център заяви, че „вече не трябва да говорим за деца със СОП, а за деца, нуждаещи се от подкрепа за личностно развитие“. Педагозите следва да обясняват на родителите на такива деца, че тяхното дете, което досега категоризирахме като дете със специални образователни потребности е дете, което има нужда от подкрепа за личностно развитие, допълни Дамянов.

Предстои и пускането в действие на Единна платформа за приобщаващо образование в България, стана ясно още на форума.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram