Омбудсманът напомня за възможностите за подаване на заявления по време на извънредното положение

В помощ на ползващите месечни помощи за дете до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст по реда на Правилника за прилагане на Закона за семейни помощи за деца, Омбудсманът на община Казанлък Гинка Щерева напомня за възможности за подаване на заявления по време на извънредното положение:

  1. Заявяване чрез Системата за сигурно електронно връчване. За да ползвате електронните услуги на Агенция за социално подпомагане чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да притежавате Персонален идентификационен код (ПИК) издаден от Националния осигурителен институт (НОИ) или квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП);Да имате регистрация в Системата за системата за сигурно електронно връчване на следния адрес https://edelivery.egov.bg/Account/Register  ; Да изтеглите електронната форма на съответната услуга от следния адрес https://egov.bg/wps/portal/egov/services/social-services/social-assistance и да попълните заявлението. След попълване на заявлението стъпвате на полето подпис за да се генерира уникален номер на заявката и съхранявате заявлението. Съхраненото заявление с генериран уникален номер заедно със сканирани копия на всички необходими документи се прикачва в системата за сигурно електронно връчване и се подава към Дирекция социално подпомагане по настоящ адрес.

В случай, че не разполагате с ПИК от НОИ, можете първо да се сдобиете облачен КЕП, като се информирате за това на  адрес https://egov.bg/wps/portal/egov/topical/be7210e2-457c-4b74-b8cc-f919ecffc9fe

Информация за това как да се сдобиете с ПИК от НОИ, можете да видите на адрес: https://www.nssi.bg/images/bg/users/userinfo/NOI_pic_DAEU.pdf

  • Заявяване чрез електронен адрес ao@asp.government.bg. За да ползвате

електронните услуги на Агенция за социално подпомагане чрез изпращане на електронно съобщение до електронен адрес е необходимо да изтеглите електронната форма на заявлението от по-горе посочените линкове и да попълните заявлението. Заявлението се разпечатва, подписва се собственоръчно, (по изключение се приема и в електронен формат без подпис ) и заедно със сканирани копия на всички необходими документи се изпраща по електронната поща на обявения електронен адрес.

Видове административни услуги, които могат да бъдат заявени чрез алтернативните канали и Инструкция за ползване на електронни административни услуги, предоставяни от Агенция за социално подпомагане в условия на обявеното извънредно положение е налична на адрес http://asp.government.bg/bg/koronavirus-covid-19/instruktsiya-za-polzvane-na-elektronni-administrativni-uslugi

Общественият посредник приема жалби и сигнали на тел 0431 98340,  e-mail: ombudsman_kazanlak@abv.bg  и чрез онлайн формата за подаване на жалби и сигнали на адрес :   https://www.kazanlak.bg/index.php?p=ombusman

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram