Как се сдоби Димир Говедаров с ведомствено жилище на пъпа на града?

Един от най-яростните защитници на кмета на Казанлък е служителят от „Екоконтрол“ в Община Казанлък – Димир Говедаров. Оказва се обаче, че всяко нещо си има цена. Освен, че се ползва с ред привилегии от страна на Галина Стоянова – Говедаров получи и поредната благодарност от кметицата. С нейна заповед от 15 ноември тази година Димир е настанен в Общинско жилище на „пъпа“ на Казанлък, на улица „Скобелев“. То е едно от двете ведомствени жилища, които притежава Общината. Димир Говедаров е настанен там с цел да бъде ПОДПОМОГНАТ, тъй като банка е взела неговото жилище. Браво – още веднъж се доказва факта, че Общината е възприемана като бащиния. Та толкова ли няма нуждаещи се – сираци, многодетни майки, които не веднъж гледаме по националните медии, че точно Димир Говедаров да бъде настанен в Общинско жилище????

Тук възниква въпроса по какви критерии се взимат решенията в Общината? … За лоялност към кмета, по партийни пристрастия или всичко се прави в интерес на гражданите и най –вече на нуждаещите се?

Как комисията по жилищно настаняване сложи подписите си със съгласието да се даде това жилище на „крайно нуждаещият“ се Димир? … и дали изобщо тази молба на Димир, тази  комисия по жилищно настаняване я е разглеждала?

Кога е депозирана молбата на Димир в Общината?…знае се, че нуждаещите, чакат години за да получат поне една стая.

Десислава Петкова

НАРЕДБА №12 за настаняване под наем на граждани с доказани жилищни нужди и продажба на общински жилища

НАСТАНЯВАНЕ ВЪВ ВЕДОМСТВЕНИ ЖИЛИЩА

Чл. 28. Във ведомствени жилища се настаняват служители от администрацията на общината, звената на общинска бюджетна издръжка, управители, изпълнителни директори и други кадри на юридически лица с общинско участие, както и висококвалифицирани техни работници и служители, ако те или членовете на семейството им не притежават жилище или вила или идеални части от такива имоти на територията на община Казанлък, освен когато за същите има влязла в сила заповед по чл. 195, ал. 6 от Закона за устройство на територията и не са се разпореждали с такива три години преди подаване на заявлението за настаняване, и които нямат задължения към общинския бюджет. При възникнала необходимост във ведомствените жилища за определен срок могат да бъдат настанявани  български и чужди граждани, работещи по международни програми и проекти. Настаняването на лицата се извършва със заповед на кмета на Общината.

 Чл. 29. (1) Кандидатстването за настаняване под наем във ведомствено жилище се извършва въз основа на заявление и декларация по образец, утвърден от кмета на Общината.

(2) В заявлението се посочват:

  1. трите имена, ЕГН, семейното положение, местоработата и адресната регистрация (постоянен и настоящ адрес) на членовете на семейството;
  2. местоработата и длъжността, която лицето заема;
  3. жилищните условия, при които живее семейството към момента на представяне на заявлението; вписват се данни за вида (жилищни, нежилищни), размера и собствеността на обитаваните помещения, брой съжителстващи семейства.

(3) Към заявлението се прилага и мотивирано становище от прекия ръководител на        кандидатстващия служител, извън общинска администрация.

 Чл. 30. Заявлението за настаняване и декларацията по предходния член се подават до кмета на Общината лично от кандидата.

 Чл. 31. (1) Постъпилите заявления и декларации за настаняване във ведомствено жилище се разглеждат от комисията по чл. 8 в едномесечен срок от подаването, с оглед установяване на обстоятелствата по чл.28 и чл.29;

(2) Комисията одобрява и класира кандидатите, които да бъдат предложени на кмета на общината за настаняване във ведомствено жилище.

(3) Решенията на комисията се оформят в протокол които се представя на кмета на Общината в 7-дневен срок от провеждане на заседанието за утвърждаване.

(4) Въз основа на представените решения по предходната алинея кметът на Общината може да настани или да откаже да настани във ведомствено жилище.

 Чл. 32. (1) Настаняването под наем във ведомствени жилища се извършва със заповед на кмета на Общината. Заповедта се издава за срок до 10 (десет) години, но за не повече от срока по договора на служебното или трудово правоотношение.

(2) В заповедта за настаняване се посочват: трите имена и ЕГН на настанения служител, броят, трите имена и ЕГН на членовете на семейството, вида и местонахождението на жилището, срокът за настаняване и наемната цена.

(3) Въз основа на настанителната заповед се сключва писмен договор за наем между кмета на Общината и настаненото лице, в който се определя: редът за предаване и приемане на имота, правата и задълженията на страните, наемната цена, срокът, отговорността при неизпълнение, поддържането (текущи и основни ремонти) и други условия по наемното правоотношение.

(4) Служителите, настанени под наем във ведомствени жилища, както и членовете на техните семейства, представят ежегодно в периода от 01 януари до 31 март на текущата година декларации за обстоятелствата по чл. 28 и чл.29 от настоящата Наредба.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram