Поредните големи лъжи от чувала с обещания

0
7

Като чета предизборните заричания на Галина Стоянова и виждам, че сайта на общината е трябвало да бъде преведен на английски. За две години и половина времето е стигнало да се преведе на чужди езици само програмата на фестивала на розата. Не е стигнало времето й да се разпореди и да се изпълни намерението й написано като „създаване към съйта на е-приложения за популяризиране на туристическия, културен и бизнес потенциал на Казанлък- интерактивни карти, дигитален архив, бази данни и т.н.“. Казанлък като бъдеща културна и туристическа  столица няма скоро да влезе в интернет обмена с тези съвременни придобивки, които са задължителни за днешния уважаващ себе си град с големи мераци в туризма. И нали тази година празника на розата трябва да премине под мотото за братство с японския народ, но нещо нещата се смълчаха.

Много интересни фантазии е написала бъдещата кметица в предизборната си програма. „Разработване и внедряване на електронни услуги с УЕП в общинския сайт, разширяване на количеството предлагани е-услуги и цялостното обслужване по електронен път (транзакция – доставка и разплащане); Разработване на модул за онлайн справки за данъчни и неданъчни задължения на клиентите;  Разработване и прилагане на интегрирани услуги на базата на Закона за електронното управление за еднократно предоставяне и многократно използване на данни в единна среда за обмен на документи. /Интегрирани услуги с Бюро по труда, Социални грижи, Общинска служба земеделие, Полиция, Съд и др.“

Който не е ходил да си върши някаква работа до общината, само той не знае, че такива улеснения няма. Напротив, губят се документи, протакат ти нарочно заявлението за услуга, вдигнаха цената на таксите….Сигурно си е вярвала Галина Стоянова като е писала тези фантасмагории. Можеше и да го направи, ако не се занимаваше по цял ден и нощ с гонене и притискане на хора, не поръчваше доноси, подписки и шантажи..

А бизнеса в града направо се удари с пета като прочете че кметицата ще въвежда „Прилагане мотивиращи форми за снабдяване на граждани (клиенти) с електронен подпис; Създаване на преференциални е-услуги за бизнеса и съкращаване на времето за обслужване до минимум; Получаване на разрешителни, лицензи, регистрации и т.н. по електронен път“

Вместо това бизнесмените получиха или изолация-за тези които не искат да играят по свиркатау или разговори на ухо, или размотаване, или подигравки и унижение. Ако се въведат електронни услуги  ще секне чувството на кметицата че владее хората и че няма да може да ги държи на юларчета като сега.

Така до крайния срок за изпълнение на тези обещания -2013 г.-резултата е голяма обла нула.

Вече е ясно, че „развитието на електронното управление на общината“ е една голяма лъжа.

Десислава Петкова

Коментари от Фейсбук