„Новини от вас“: КОНКУРС ПО КАБЕЛНЪШКИ

Баламурници ли сме или управата на ББС Кейбъл ни правят на такива?

През есента местният кабелен оператор организира конкурс за слоган с награда 1000 лв.

След приключване на конкурса и две заседания на журито, същото е отсъдило, че регламентираната награда (1000 лв), заради която всички участваха, няма да се присъжда. Ще бъдат дадени само две поощрителни награди – на двама от участниците, като техните слогани ЩЕ СЕ ПОЛЗВАТ в рекламните кампании на фирмата. Също беше обявено, че всички изпратени слогани ще бъдат публикувани в сайта на ББС Кейбъл.

Само аз ли си мисля, че това е нарушение на регламента на конкурса и авторските права на участниците?

Спорен мен, правилата на играта са нарушени. Те трябва да са такива:

1. Това НЕ Е конкурс с награден фонд, който да се разпределя между няколко избрани. По регламент има предложена ЕДНА награда, чрез която се откупват правата за ползване на ЕДИН слоган. Тя трябва да бъде присъдена на ЕДИН човек, съответно да бъде ползван САМО неговия слоган. Цената на това откупване е 1000 лв. и всеки участник се е съгласил да участва при тези ясно описани условия. Вариант да бъдат присъдени 2, 20 или 200 поощрителни награди и по този начин да се „откупят“ правата за ползване на техните предложения НЕ може да съществува.

2. Тъй като от участниците до този момент не е изискано писмено съгласие за публикуване/ползване на техните предложения, НЕ трябва да се публикува/ползва нито един получен слоган, с изключение на наградения с 1000 лв. Това би било нарушение на Закона за авторското право.

3. Служители/управители на ББС Кейбъл (и техните спътници в живота) нямат право да участват в този конкурс, още повече да бъдат класирани.

Това не е конкурс с чисто състезателен елемент, а работен конкурс за платен интелектуален продукт. По същата логика може да се организира конкурс за дизайн на рекламен календар, при който след получаването на 700 предложения, се поощряват 10 от тях и фирмата си решава въпроса с календарите за следващите 10 години… А останалите идеи се показват, така че лесно могат да бъдат откратнати и ползвани от 3-ти лица.

За мен, след този конкурс, имиджът на ББС Кейбъл е силно разклатен. А за вас?

М. Димов

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram