България изгуби битката за пакета „Мобилност“

Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя.

Освен това ще трябва да се връщат в страната си, където е регистрирано превозното им средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира то. Такова е постигнатото тази нощ споразумение по пакета „Мобилност“ между Европейската комисия, Европарламента и Съвета на ЕС, предаде от Брюксел кореспондентка на БНР.

Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателката на Транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите „пощенски кутии“. „Въпреки натиска на много страни и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка“, казва Дели. Сред страните, които се съпротивляваха най-яростно, бе България – и особено нейните евродепутати Ангел Джамбазки (ВМРО) и Андрей Новаков (ГЕРБ).

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. „умни тахографи„, които да отчитат международните операции, първите – до 2025-а, а вторите – до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

Дунав мост

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram