Повече от 50% от обезопасителните системи по пътищата трябва да бъдат подновени

0
197

Повече от 50% от обезопасителните системи в страната трябва да бъдат подновени – т.е. на всеки втори метър мантинелата не отговаря на стандарта. В България не се прави оценка на риска. Ясно е, че няма пари да сменим всичко. Трябва да приоритизираме – на базата на оценка на риска ще стане ясно къде е необходимо да има подмяна.

Това заяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност по повод трагичния инцидент на автомагистрала „Тракия“ преди два дни, при който загинаха 5 души, а други 6 бяха ранени, след като тир влезе в насрещното движение. За „Тази сутрин“ той обясни, че мантинелата видимо не може да спре тир, а стандартът, по който е поставяна, е руски от 1986 г. Новата мантинела може ли да спре тир – отговорът е не. Има ли мантинели, които могат да спрат тир – има, но при определени условия. Идва въпросът къде трябва да поставим такива съоръжения, подчерта той.

Милчев изтъкна, че хората са загинали не заради пробитата и ръждясала мантинела, а заради пробитата транспортна система у нас.

Настояваме парите да се харчат през оценка на риска. Преди 10 дни ни се казва, че пътят няма да се ремонтира, а сега – започва ремонт наесен. Кое налага тази промяна? Нямаме план на действие, категоричен беше експертът. Също така цитира данни на МВР, в които се казва, че от 2016 г. насам 7% от транзитно преминаващите автомобили у нас биват глобявани, което е над 40 млн. лв. в несъбрани глоби.

Инж. Иван Досев от УС на АПИ заяви, че мантинелата не е виновна за инцидента на АМ „Тракия“. Тя е отговаряла на изискванията и стандартите към момента на поставянето й. Такъв товар на такъв камион и най-високият клас мантинела не би спрял подобен удар, обясни той. По думите му мантинелата на 160-тия км от автомагистралата е по нормите от миналия век, но не трябва да се прави внушение, че ако стандартът е различен, то съоръжението е негодно. Той обясни, че мантинелата би следвало да се подмени, когато се направи ремонт на участъка. Такъв е планиран наесен – 52 км от 156 км до 208 км ще бъдат ремонтирани, като първоначално ще се подмени настилката в дясното платно в посока Бургас./КРОСС/

Коментари от Фейсбук