АПИ е готова да плати по 10 млн. лева за километър от пътя

Израждането на пловдивското околовръстното шосе се очертава като поредният „златен“ проект. Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви търг за строител на 4.8 км от Югоизточния обход на града и това предизвика голям интерес сред компаниите в бранша – отзоваваха се 12 кандидата. Напливът не е случаен – АПИ е приготвила 42 млн. лева (без ДДС) за кратката отсечка. Това означава, че километър от пътя ще излезе над 10 млн. лева.

Ето кои са кандидат-строителите, подали оферти:

Консорциум България 2020 ДЗЗД, с участници: ЩРАБАГ ЕАД и ПЪТСТРОЙ БУРГАС ЕООД;
КАРО ТРЕЙДИНГ ООД;
ГБС – ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД;
ДЗЗД „ВИА ФИЛИПОПОЛИС“, в което са: ПАРСЕК ГРУП ЕООД, РАСТЕР-ЮГ ООД и КОМПАНИЯ ЕСКВАТОРИ SH.R.K (ООД);
ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД;
ОБЕДИНЕНИЕ „ГЕОПЪТ СКОБЕЛЕВА МАЙКА“, в което участват: ГЕОСТРОЙ АД и ПЪТСТРОЙ-92 АД;
ДЖИ ПИ ГРУП АД;
„ПЛОВДИВ 2020″ ДЗЗД, с участници: ПСТ Груп ЕАД, Строй Инвест Груп 2 ЕООД, ПЪТИНЖЕНЕРИНГ – М АД;
ИСА 2000 ЕООД;
ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА АД;
ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД;
Грома Холд ЕООД.
„С построяването на обхода транзитният поток, идващ от магистрала „Тракия“ и Свиленград в посока път II-86 Пловдив – Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от град Пловдив. Новата пътна артерия ще улесни транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към магистралите „Тракия“ и „Марица“, а оттам до ГКПП „Капитан Андреево“, с което ще се облекчи значително натовареното движение в град Пловдив“, обясняват от АПИ. Срокът за изпълнение на строителните работи е година и половина.

Пътната агенция не дава обяснения защо отсечката ще струва толкова скъпо – на цената на магистрала.

Трасето на обходния път ще започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград. Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив – Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети./КРОСС/

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram