АПИ е готова да плати по 10 млн. лева за километър от пътя

0
589

Израждането на пловдивското околовръстното шосе се очертава като поредният „златен“ проект. Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви търг за строител на 4.8 км от Югоизточния обход на града и това предизвика голям интерес сред компаниите в бранша – отзоваваха се 12 кандидата. Напливът не е случаен – АПИ е приготвила 42 млн. лева (без ДДС) за кратката отсечка. Това означава, че километър от пътя ще излезе над 10 млн. лева.

Ето кои са кандидат-строителите, подали оферти:

Консорциум България 2020 ДЗЗД, с участници: ЩРАБАГ ЕАД и ПЪТСТРОЙ БУРГАС ЕООД;
КАРО ТРЕЙДИНГ ООД;
ГБС – ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД;
ДЗЗД „ВИА ФИЛИПОПОЛИС“, в което са: ПАРСЕК ГРУП ЕООД, РАСТЕР-ЮГ ООД и КОМПАНИЯ ЕСКВАТОРИ SH.R.K (ООД);
ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД;
ОБЕДИНЕНИЕ „ГЕОПЪТ СКОБЕЛЕВА МАЙКА“, в което участват: ГЕОСТРОЙ АД и ПЪТСТРОЙ-92 АД;
ДЖИ ПИ ГРУП АД;
„ПЛОВДИВ 2020″ ДЗЗД, с участници: ПСТ Груп ЕАД, Строй Инвест Груп 2 ЕООД, ПЪТИНЖЕНЕРИНГ – М АД;
ИСА 2000 ЕООД;
ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА АД;
ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД;
Грома Холд ЕООД.
„С построяването на обхода транзитният поток, идващ от магистрала „Тракия“ и Свиленград в посока път II-86 Пловдив – Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от град Пловдив. Новата пътна артерия ще улесни транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към магистралите „Тракия“ и „Марица“, а оттам до ГКПП „Капитан Андреево“, с което ще се облекчи значително натовареното движение в град Пловдив“, обясняват от АПИ. Срокът за изпълнение на строителните работи е година и половина.

Пътната агенция не дава обяснения защо отсечката ще струва толкова скъпо – на цената на магистрала.

Трасето на обходния път ще започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград. Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив – Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети./КРОСС/

Коментари от Фейсбук

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук