COVID-19 реабилитира автокиното, романтиката се завръща

През последните две десетилетия по света и у нас ходенето на кино се свързва с големите търговски центрове. Малките киносалони не издържаха на тяхната конкуренция и затвориха врати. Още по-рано изчезнаха автокината, които имаше в София и по морето.

Пандемията от коронавирус, която обхвана целия свят, затвори културните институции. Тя не подмина и кината. Холивуд ще понесе милиарди долари загуба, а повечето хитови заглавия за тази година са вече отложени за следващата. В същото време опасният вирус е на път да съживи романтиката да се наслаждаваме на седмото изкуство под милион звезди.

Нашата столица няма да направи изключение от тази световна тенденция.

„Ще има автокина без да мога да кажа конкретно къде и с кои партньори. Мога да кажа, че вече сме получили няколко много сериозни предложения. Едно от тях е на практика готово да стартира. Убеден съм, че автокина ще има и това ще бъдат едни много интересни места, където ще можем да се наслаждаваме на любимото изкуство“, заяви за БГНЕС заместник-кметът на София Тодор Чобанов.

В момента се водят разговори с поне три различни групи, обясни той и добави, че общината ще помогне на всички, когато става дума за общински имоти. „Автокината са много разпространени на Запад и сега имаме идеалния шанс в тази ситуация да ги тестваме в София“, каза още Чобанов.

Автокино на покрива на мол

Няколко предложения за изграждане на автокино са направили варненското дружество Автокино ЕООД, заяви за БГНЕС собственикът Галин Желязков.

Очаква се то да заработи от 1 юни на покрива на „Сердика Център“ (ниво 3), а другата локация е в процес на обсъждане. Продажбата на билети ще става онлайн през сайта на компанията „Приготвили сме прекрасна палитра от хубави български заглавия, с които да зарадваме гостите на търговския център“, разкри Желязков.

Инициативата за автокина в цялата страна се провежда от 2015 година. Тя цели да популяризират българските филми, разказа Желязков. Традиционно турнето започва през пролетта от Варна и обикаля в повечето областни градове.

„В условията на пандемия се оказа, че автокиното е едно от малкото кина, които могат да функционират. Съответно мерките, които сме предприели не са нещо по различно от нормалното провеждане на обикновено автокино. Хората си седят в автомобила на сигурно и безопасно място, нямат контакт с други хора. На самите автокина няма храни и напитки, така че не им се налага да общуват с външни лица. Така че идват – гледат един филм и си заминават, много по-ведри и разпуснали“, заяви Желязков.

Нов живот за автокината отвъд океана

Автокината в Калифорния, Канзас, Оклахома и Мисури са регистрирали огромен ръст в продажбата на билети.

„Шоуто трябва да продължи“. Това не е клише, а начин на живот за Ocala Drive-In в градчето Окала във Флорида. То е едно от 11-те автокина, които продължават да работят в САЩ по време на пандемията от коронавирус. “В момента сме рядкост”, заяви касиерът Джеф Мелт.

„Ние помагаме на хората. Всички са доволни. Така че това е шанс за някои хора да излязат от къщи”, споделя той.

Зрителите, много от които носят маски за лице, паркират колите си на открито поле, за да гледат филмите, когато падне нощта. Всички спазват дистанция, клиентите паркират на 12 или 14 фута един от друг. Тъй като клиентите остават в собствените си автомобили по време на прожекцията и по този начин не нарушават забраната за събирания на повече от 10 души, този бизнес не е затворен, предлагайки гостоприемство на хората в разгара на пандемията.

Хензел Санчес шофира почти два часа от друг град във Флорида, „само за да наруши монотонността на седенето у дома“. „Дъщеря ми никога не е ходила на автокино, нито пък жена ми. Така че това е ново и чудесно преживяване за всички ни“, каза той./КРОСС/

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram