Канадците, които искат да ядете кал срещу „скромната сума“ от 110 долара за 110 грама

Както много често се случва с поредното чудо на алтернативната медицина, всичко тръгва от постове в Instagram, предимно на добре изглеждащи, усмихнати и перфектно поддържани жени.

Този път обаче те не се опитват да ви продадат кристали, билки или хомеопатични продукти, а искат да ви пробутат… чудодейна кал.

Въпросните жени се снимат как отпиват с удоволствие от чаши с ужасно изглеждаща черна течност, която по техни твърдения може всичко, дори и да „изчисти“ тялото от ваксината срещу коронавирус.

Таговете към тези постове са #BOO или малко по-дългото #BlackOxygenOrganics.

В сайта на канадския производител, чието седалище е в Онтарио, се посочва, че продуктът съдържа предимно фулвинова киселина, която се получава при разграждането на растенията и е наричана от билкари и хомеопати „еликсира на живота“. С други думи, това е вид кал, само че една торбичка от нея струва 110 долара.

Както съобщават от NBC, срещу тази сума клиентът получава лъскава черна торбичка, в която има едва около 120 грама от „вълшебната кал“. За сметка на това производителят приканва купувачите си на воля да пият от сместа, да се мажат с нея и дори да си взимат „лечебна и пречистваща вана“ със скъпата кал. Освен това фирмата допълва, че продуктът може и е добре да бъде приеман и от животни.

Оказва се, че има хора, които на драго сърце дават парите си за подобно нещо. Реклами на BOO се появяват още през това лято, второ подред в условията на пандемия, и бързо си намират пътя до разнообразна клика от антиваксъри, фенове на алтернативната медицина и откровени конспиратори.

Похвални думи за BOO обикалят групи в социалните мрежи, които са против конвенционалната медицина, ваксините (особено тези срещу коронавирус) и стандартните методи за лечение и превенция.

Подведена по подобни хвалебствия, Моника Уонг си купува две торбички от субстанцията, започва всеки ден да разтваря по половин лъжичка от нея в чаша вода и да я пие.

В разговор за NBC тя споделя, че докато четяла за чудеса като по-гладка кожа, по-красива коса и тяло, изпълнено с енергия, в реалността не е усетила никакъв подобен ефект. Даже напротив, получила болки в корема, за които се опитала да сподели във Facebook, но администраторите на групата, посветена на BOO, не ѝ позволили.

Друга потребителка, която предпочита да остане анонимна, признава, че е къпала бебето си във вана с „вълшебната кал“ и му е докарала инфекция на кожата и очите. Нейните думи пораждат сериозни съмнения, че калта може да служи като мощен детокс, макар че в рекламата се твърди, че продуктът дори „предпазва“ и „лекува“ коронавирус.

Опасения, че става въпрос за мащабна измама за наивници идват и от факта, че BOO не може да бъде купен в магазинната мрежа – нито в дрогерийни магазини, нито в аптеки, нито в специализирани обекти за хомеопатия и алтернативна медицина.

Вместо това пакетите с калта се продават от частни лица и инфлуенсъри из социалните платформи – същите онези, които вече споменахме в началото.

И докато други подобни на BOO продукти преживяват отлив на интерес и купувачи заради пандемията, то Black Oxygen Organics е в своя разцвет. Една самотна майка се хвали във Facebook, че с продажбата на BOO си е докарала 21 хил. долара само в първите си пет седмици, в които промотира и продава продукта.

Пред NBC Рон Монтарули, вицепрезидент на компанията, заявява, че брандът е успял да привлече 21 хил. търговци и 38 хил. клиенти само за 2021 г. За последните шест месеца, уточнява Монтарули, продажбите са скочили от 200 хил. долара месечно на 6 млн. долара месечно.

Данните за реалните приходи на фирмата обаче са мътни като кална вода.

Групите, в които BOO се рекламира, обаче дават малко повече представа какви хора купуват субстанцията. Най-голямата група във Facebook, посветена на продукта, има 97 хил. членове. Една немалка част от тях са отявлени хипохондрици, които страдат от въображаеми заболявания и си внушават, че телата им са натровени, имат паразитоза или са заразени с нещо.

Парадоксално, но същата група потребители категорично отказва да потърси помощ от медицински лица, и вместо това панически търси вълшебни лекове, билки и средства от алтернативната медицина.

ака тези хора попадат на форуми, в които подвеждащо се твърди, че Black Oxygen Organics лекува коронавирус, кожни заболявания, стомашни неразположения и какво ли още не.

Пандемията от коронавирус е допълнителна благословия за подобни потребители, които са склонни да отричат, че има опасен вирус, омаловажават болестта и я приравняват до обикновен грип и не вярват нито в мерките, нито във ваксините и конвенционалната медицина.

„Не съм виждал нищо такова в живота си“, заявява Монтарули, който сам е учуден от успеха на BOO. Той сам наблюдава как Black Oxygen Organics привлича към себе си потребители, разочаровани от стандартната медицина, такива, които смятат, че обикновените лекарства не помагат и даже са вредни, хора, които смятат, че калта ги е излекувала от какво ли не – от панически атаки до очни проблеми.

От друга страна всички групи в социалните платформи, посветени на BOO, се ползват със строга модерация. Всякакви постове, които се промъкват и които развенчават аурата на субстанцията, биват моментално премахвани.

Само че докато BOO засега успешно избягва регулациите на Facebook и TikTok, не може да се каже същото за регулаторните органи на САЩ и Канада.

В началото на декември месец компанията обявява, че временно прекратява дейността си. От своя страна митническите власти на двете държави задържат всички пратки с логото на BOO, а тъжни клиенти се оплакват, че не могат да си получат вълшебната кал.

„Това е краят на една култура на чудодейно лечение“, пише един недоволен потребител във Facebook.

Въпросът, който остава неразрешен, е къде феновете на алтернативната медицина и световните конспирации ще намерят следващия си вълшебен продукт, който лекува всичко. Все пак щом са готови да приемат изгнили растения и кал, значи има още накъде да търсят…

Уебкафе

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram