Вредните сутрешни навици, за които трябва да забравим

0
1821
Woman hand under blanket being woken by mobile phone in bedroom.

В това, че денят се познава по сутринта, има голяма доза истина, затова трябва да внимаваме как преминават първите минути след ставането ни от сън. Особено внимание изискват някои, на пръв поглед, безобидни навици, които всъщност са способни да развалят целия ни ден.

Отлагане на алармата

Всички искаме да си откраднем още 5-10 минути сън сутрин, но това не е никак добра идея. Когато отложим алармата, започваме нов цикъл на съня, който прекратяваме прекалено скоро. В резултат се чувстваме още по-уморени и заспали, а събуждането е още по-трудна задача.

Първо кафето

За мнозина чашата кафе е задължителна, за да могат да си отворят очите. Но когато кофеиновата напитка е първото, което консумираме сутрин, то тогава е време за промяна в навиците.

Освен че не е никак добре за стомаха, кофеинът на гладно влияе и на естественото производство на кортизол, нарушавайки циркадния ни ритъм. Най-големи количества от този хормон се произвеждат между 8 и 9 сутринта, затова е добре първата чаша кафе да дойде след 10 сутринта.

Социални мрежи

Доста е вероятно първото нещо, което правим, след като отворим очи, е да проверим какво се случва във Facebook и Instagram. Може да приемаме това като безобидно убиване на време, но различни изследвания показват, че този навик ни пречи да се фокусираме върху наистина важни неща за деня, измества фокуса ни и увеличава чувството на тревожност.

Водата може да почака

Не, всъщност не може. Точно както колата се нуждае от гориво, за да може да запали, така и тялото ни има нужда от известно количество вода, за да започне да функционира правилно след сън. През нощта се дехидратираме значително, което води до лошо настроение и липса на енергия. А дори само една чаша вода стартира и забързва метаболизма, подпомага мозъчната функция, намалява киселинността на стомаха и приема на калории през деня, предава The Healthy.

Закуската

Да, не бива да я пропускаме. Но е много важно и от какво точно се състои тя. Ако е с високо съдържание на въглехидрати, може да доведе до скок в нивата на кръвната захар и огладняване много преди да е станало обедно време. Затова е най-добре да залагаме на протеин за закуска.

Източници: news.bg, iStock

Коментари от Фейсбук